| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
| Auteur |
Bericht |
anita4a Nieuw lid

|
Geplaatst: wo jan 10 2007, 11:17 Onderwerp: thuiswerkcentrale aurora |
|
|
| gisteren gebeld krijg je een computerstem die je vraagt naar telefoon nummer ect iedere keer goed ingevoerd maar natuurlijk volgens de computer fout!!!! zat zodoende bijna 20 minuten aan de telefoon a 0,80 euro per minuut reken uit je winst kon er toen niet meer tegen en heb op gehangen ik voelde me behoorlijk opgelicht |
|
| Naar boven |
|
 |
Karen Forum lid

|
Geplaatst: wo jan 17 2007, 18:02 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Over dit bedrijf zijn al heel veel klachten binnengekomen. Het is één van de ondernemingen van een aantal ondernemers die samen een heel netwerk hebben van bedrijven die puur oplichten om zo geld te verdienen. Dit ten koste van de werkzoekenden naar thuiswerk. De Tros besteedde er aandacht aan in haar programma Opgelicht. Je kunt meer lezen via deze link:
http://thuiswerkinfo.web-log.nl/thuiswerkinfo/2006/09/grote_oplichtin.html |
|
| Naar boven |
|
 |
corrie Forum lid

|
Geplaatst: ma jan 22 2007, 16:04 Onderwerp: |
|
|
Waardeloos bedrijf.
Voor je je werk ontvang moet je eerst soms 150 euro borg betalen.
Blijk je werk goed te zijn krijg je het geld terug , anders ben je het kwijt.
Je voelt de bui zeker al hangen je werk zal nooit 100% zijn. |
|
| Naar boven |
|
 |
Karen Forum lid

|
Geplaatst: ma jan 22 2007, 17:10 Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Borg betalen voordat je uberhaupt de zekerheid hebt dat je werk krijgt is absurd. Als je daarin mee gaat kun je er op voorhand vanuit gaan dat je nooit geld terug zult zien. Akkoord gaan met borg betalen moet je uitsluitend doen wanneer je een samenwerkingsovereenkomst bent aangegaan, en dus al zeker is dat je werk gaat verrichten.
groetjes
Karen |
|
| Naar boven |
|
 |
Tanja Moderator

|
Geplaatst: di jan 23 2007, 10:07 Onderwerp: |
|
|
| Borg betalen zou ik denk ik sowieso nooit doen, ook niet als er een overeenkomst is getekend, wat is dat toch voor iets vreemds, borg betalen voor je werk krijgt, zeer vreemde gang van zaken vind ik! |
|
| Naar boven |
|
 |
Karen Forum lid

|
Geplaatst: di jan 23 2007, 12:38 Onderwerp: |
|
|
Hoi Tanja,
Er zijn momenteel heel veel vreemde dingen gaande binnen de thuiswerkbranche. Ik heb het idee dat een groot deel kan plaatsvinden omdat werkzoekenden te weinig weten waar ze op moeten letten, wat wel en niet kan en mag. Zowel bij de aanbieders van thuiswerk als bij opdrachtgevers.
Hopelijk helpt een forum als deze
groetjes
Karen |
|
| Naar boven |
|
 |
Tanja Moderator

|
Geplaatst: di jan 23 2007, 12:55 Onderwerp: |
|
|
Ik denk zeker dat een forum als deze helpt, mensen lezen hier toch de ervaringen van andere mensen en de waarchuwingen.
Wat ook echt zou helpen is dat mensen zich ervan bewust worden dat er vrijwel geen thuiswerk is in verhouding met het aantal zoekenden. Natuurlijk is er wél thuiswerk maar de kans is gewoon klein dat je eruit gepikt wordt (ik heb het dan even alleen over inpakwerk/insteek en plak werk en dat soort thuiswerk, ander thuiswerk heb ik niet echt veel ervaring mee)
Gelukkig zie ik iedere dag het aantal leden hier stijgen dus binnenkort hoop ik veel ervaringen erbij hier op het forum, goed en slecht, we leren allemaal overal weer van. |
|
| Naar boven |
|
 |
Karen Forum lid

|
Geplaatst: di jan 23 2007, 15:31 Onderwerp: |
|
|
Hoi Tanja,
Ook ik hoop dat het helpt dat mensen zich daar bewust van worden. Zelf ben ik al vijf jaar op die manier bezig om werkzoekenden te informeren, het blijft echter een feit zolang er bedrijven en webmasters zijn die op hun site net doen alsof er volop aanbod inpak en productiewerk is (omdat het zo lekker genereert voor hun google advertenties) wordt er een niet reeel beeld neergezet. Als werkzoekende krijg je meer websites voorgeschoteld met onjuiste en soms zelfs misleidende informatie dan met juiste info.
Maar goed, positief denken...de aanhouders winnen. Ik ben blij met de aanwinst van jullie forum.
groetjes
Karen |
|
| Naar boven |
|
 |
Tanja Moderator

|
Geplaatst: wo jan 24 2007, 22:32 Onderwerp: |
|
|
| elders te vinden op internet schreef: | Deze site van aorora is nog niet zo lang actief, er is al eens onderzoek naar gedaan en een aantal dingen op de site kloppen niet. Sowieso zal een thuiswerkcentrale nooit diverse opdrachten op haar site plaatsen, het is dus eerder een bemiddelaar. (als je bij het begin kiest voor bedrijven dan zie je dat bedrijven Aurora kunnen inschakelen als ze thuiswerkers zoeken).
Wat ook niet duidelijk wordt vermeld is de werkwijze, je kunt je inschrijven als werkzoekende maar dan? Ik heb tot nu toe nog geen positieve berichten ontvangen van mensen die op die manier aan thuiswerk zijn gekomen.
Als je dan de voorwaarden gaat lezen dan bekruipt mij een akelig gevoel, je gaat een overeenkomst aan met hen nadat je een garantiebedrag betaald hebt (hoeveel staat er niet bij), en dan staat er dit:
.2 De Overeenkomst wordt aangegaan per opdracht.
4.3 De Overeenkomst eindigt in het geval:
a) dat de Thuiswerker in staat van faillissement wordt verklaard;
b) aan de Thuiswerker voorlopige surséance van betaling wordt verleend;
c) het vermogen van de Thuiswerker onder bewind wordt gesteld;
d) de Thuiswerker onder curatele wordt gesteld;
e) op de Thuiswerker de toepasselijkheid van de wettelijke schuldsanering van toepassing wordt verklaard;
f) als de Thuiswerker is overleden.
Er staat helemaal niet in dat jij de overeenkomst zelf kan beeindigen omdat je bijvoorbeeld geen gebruik meer wil maken van hun diensten.
Wat mij dan weer opvalt is dat de voorwaarden nogal lijken op die van www.lvow.nl. Deze laatste zal vanwege de negatieve publiciteit wel proberen om onder een andere naam verder te gaan.
Waar ook veel mensen aan voorbijgaan in de voorwaarden is deze:
11.1 AURORA heeft het recht door de website toegankelijke gegevens van de Thuiswerker geanonimiseerd te gebruiken en aan derden te verstrekken voor statistische en commerciële doeleinden.
Dat betekent dat je in de bestanden terechtkomt van bedrijven die commerciële mailings verzorgen maar ook dat je dus benaderd kunt worden door andere (malafide) bemiddelaars binnen de thuiswerkbranche. De adressenbestanden van deze bedrijven worden naar willekeur uitgewisseld, ik heb zelf nauwkeurig bijgehouden bij welke sites ik mijn mailadres had aangemeld en tot mijn (niet zo grote) verbazing werd ik op diezelfde mailadressen door andere bemiddelaars lastig gevallen met emails waar ik niet om had gevraagd. Dit zijn vrijwel altijd mails waarin er thuiswerkopdrachten worden aangeboden en je wordt verwezen naar 0900 nummers, waar je vervolgens zelden iemand aan de lijn krijgt laat staan dat je een opdracht krijgt.
Mijn advies....vergeet deze site en steek je energie in zelfstandig zoeken naar thuiswerk. |
|
|
| Naar boven |
|
 |
Libearty Nieuw lid

|
Geplaatst: wo apr 11 2007, 16:53 Onderwerp: AURORA |
|
|
Bedankt voor de waarschuwing!
Ook ik had me in geschreven en kreeg regelmatig thuiswerk aangeboden waar je voor moest bellen, gelukkig na dit te lezen niet gedaan...
Groetjes van Libearty  |
|
| Naar boven |
|
 |
thuiswerker Forum lid

|
Geplaatst: vr jan 25 2008, 11:22 Onderwerp: |
|
|
jammer dat er wan die bedrijven zijn die het moeten verpesten vor iedereen.
Groetjes thuiswerker _________________ Let op hier kan je zoveel adverteren als je wilt geheel gratis hier wordt veel thuiswerk aangeboden, heb je zelf thuiswerk kan je daar adverteren. www.advertentiedomein.nl |
|
| Naar boven |
|
 |
coldmatters Nieuw lid

|
Geplaatst: di apr 29 2008, 11:12 Onderwerp: |
|
|
Slimme actie dat ik me net 10 min geleden aanmeld bij dat aurora..
6 min gesprek geweest x 080E... Lekker dan..
Vervolgens moet je een profiel invullen... MAAR wil je deze dan ook nog zo krijgen dat mensen hem uberhaupt zien kost je dat weer 12,95 PM.. dat dus niet gedaan..
dus zal er nu niets meer van horen... maw genaaid..  |
|
| Naar boven |
|
 |
Tanja Moderator

|
Geplaatst: di apr 29 2008, 13:39 Onderwerp: |
|
|
| Oei coldmatters, dat klinkt idd alsof je gen**id bent, jammer dat je dit te laat las maar een goede leer voor de volgende keer. Maar ze stellen het allemaal wel mooi voor he, ik twijfel ook iedere keer weer als ik zo iets tegenkom...... |
|
| Naar boven |
|
 |
coldmatters Nieuw lid

|
Geplaatst: di apr 29 2008, 13:44 Onderwerp: |
|
|
| neh je bent wel lid maar tot eind mei, en je kan alleen je naam en korte info plaatsen verder vrij weinig en als mensen willen zoeken naar thuiswerkers krijgen ze eerst diegene te zien die wel 12 euro hebben betaald... is zo triest dat sommige mensen zelfs het laatste geld van mensen aftroggelen.. maar goed so be it had eerst info moeten inwinnen.. |
|
| Naar boven |
|
 |
| |