| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
| Auteur |
Bericht |
Karen Forum lid

|
Geplaatst: vr apr 20 2007, 10:03 Onderwerp: Frauduleuze mail over thuiswerken |
|
|
In het Haarlems Dagblad verscheen dit artikel:
Onbekenden met het e-mailadres thuiswerken@drivehq.com proberen met een betaald 0900 nummer, onder het mom van thuiswerk voor een evenement, geld te ontfutselen van geďnteresseerde thuiswerkers.
In de e-mailing roept de afzender onder de naam Thuiswerk vacaturebank thuiswerkers op voor het verpakken van weggeeftassen voor een standhouder van de Libelle Zomerweek. Geďnteresseerden kunnen zich alleen aanmelden via een 0900 nummer (80 ct. per min.) waar ze lang in de wacht staan en vervolgens niemand te spreken krijgen. Tiscali waarschuwde Sanoma Uitgevers naar aanleiding van klachten over het op grote schaal verzonden spambericht. De e-mailing en de afzender hebben niets te maken met het evenement of een van de standhouders. Sanoma Uitgevers adviseert dan ook niet in te gaan op de e-mailing van thuiswerken@drivehq.com
Bron Haarlems Dagblad
Als eigenaar van de Thuiswerk Vacaturebank laat ik bij deze weten dat deze niets te maken heeft met de misleidende praktijken. Wanneer mensen een klacht in willen dienen dan kunnen ze dit doen bij de Opta, feitelijk kunnen er twee klachten in worden gediend:
- wegens spam, zie hier
- ook kan er een klacht worden ingediend bij de Stichting Oci wegens misleidende promoties. Er wordt werk gesuggereerd dat niet bestaat. |
|
| Naar boven |
|
 |
Tanja Moderator

|
Geplaatst: zo apr 22 2007, 9:51 Onderwerp: |
|
|
Jeetje, weer een nieuwe? Ik krijg er wekelijks een aantal binnen, heb al getracht af te melden o.i.d. maar blijf de mails toch gewoon krijgen. Nu verdwijnen ze automatisch in de prullenbak dus ik lees ze niet meer.
Ik hoop toch echt dat mensen hier niet zo makkelijk meer intrappen.
Wel erg l*llig voor jouw dat ze eigenlijk jouw naam gebruiken, kan je daar iets tegen doen? |
|
| Naar boven |
|
 |
Karen Forum lid

|
Geplaatst: ma apr 23 2007, 9:25 Onderwerp: |
|
|
Hoi Tanja,
Ja helaas blijft deze meneer bezig en blijft hij 'nieuwe' ideeën vinden om mensen te laten bellen. Ik ben nog aan het uitzoeken wat ik er tegen kan doen.
groetjes
Karen |
|
| Naar boven |
|
 |
| |